15 November 2011

Do You Want the Truth or Something Beautiful?

It's almost 2 in the morning and I still haven't started on what I'm supposed to do. Mentang-mentang la jumpa internet, wajiblah selesaikan apa-apa yang penting dahulu, seperti meng-Facebook.

Seperti biasa la minggu-minggu awal kat Malaysia ni, culture shock sekejap. Cehh. Menahan diri dari complain banyak sangat since I'll be staying here for good and dey tambi, macam tak biasa plak kat Malaysia? Jangan nak mengada pulak. Source of aggravation : salesgirls yang tak ikhlas melayan orang (kalau tak ikhlas cakap 'Welcome' dan 'Thank you, bye' tak payah cakap langsung boleh tak?; itu belom lagi salesgirls yang akan pandang kita atas bawah kalau masuk kedai yang upscale sikit), cashier yang muka macam tengah sembelit (mungkin betul dia sembelit), tak boleh nak lintas jalan suka hati sebab kereta-kereta yang memang macam nak bunuh orang macam dalam cerita horror 'The Car' tu, akak kat Mara yang layan orang macam kita ni bebudak retarded, cuaca yang super summer jadi tak boleh layering banyak sangat, takdak public transport yang reliable. Yang last tu paling sedih sekali.

So benda pertama kenala amik lesen.

Tapi apa-apapun home is where the heart is and despite everything, I'm happy to be back. Any doubts, regrets and fears all fade away once the warm humid air reached my lungs upon descending the stairs of the plane at LCCT airport. Perhaps in another alternate reality it would be better off had I made different choices, but in this concrete reality, everything turns out as what had been planned for me, which is as perfect as what God had intended it to be.

Accepting 'takdir', as I've learned, makes moving on far easier. Though I'm still in slight denial when it comes to certain 'truths' I've recently learned, I think I'm in the process of getting there.

No comments: